Ik heb lang gedacht of ik deze recensie wel moest schrijven. Ik vrees namelijk dat ik de gehele vrouwelijke populatie op mijn dak krijg.

De meeste film sequels moeten aan hoge verwachtingen voldoen en 9 van de 10 keer blijkt toch dat deel 1 beter was. Dat had ik dus ook met de sequel van Magic Mike. Ik had van tevoren al het gevoel dat Magic Mike XXL zou floppen in mijn ogen. Waarom ging ik er toch heen? Dat lees je hier in mijn film recensie.

In de Glamour van augustus las ik in een interview met Channing Tatum (Magic Mike himself) dat zijn gehele verhaal niet helemaal tot zijn recht was gekomen in deel 1. Een belangrijk onderdeel van zijn stripper carrière was nog niet belicht. Namelijk het verhaal over de stripper conventie. Ik dacht, hee misschien zit er toch nog een verhaal in. Deel 1 was zo slecht nog niet, laat ik deel 2 een kans geven. Tja, wat gebeurde er toen? Here it comes.

3 redenen voor het behalen van een gemiddelde score op IMDB:

Slecht verhaal

Deze film draait om de stripper conventie, dat jaarlijks gehouden wordt in Myrtle beach. Magic Mike herenigt zich na drie jaar weer met zijn collega strippers en ze reizen samen af naar de conventie. Onderweg ontmoeten zij allerlei mensen (lees vrouwen). Dit verhaal vind ik slap, ik begrijp niet dat Channing vond dat dit verhaal nog verfilmd moest worden. Ik mis de actie, de grappen en gewoonweg het doel van het maken van deze film. Daar gaat het bij mij al mis.

Slechte scènes

Sommige scènes duurden zo lang, dat ik dacht dat de scène gedroomd werd door een van de acteurs. En dat na een paar tellen zou blijken dat de scène zich helemaal niet had afgespeeld. Dat was dus niet het geval. De scènes duurden lang! Te lang voor termen van een scène. Ik verloor mijn aandacht en hoopte dat het snel afgelopen was. De essentie ontbrak ook vaak. De scène had net zo goed geskipt kunnen worden, omdat het toch geen toegevoegde waarde had voor het geheel.

Ik moet wel zeggen dat bepaalde scènes wel weer leuk en goed waren. Bijvoorbeeld de slotscène met het optreden op de conventie was wel goed/leuk/spannend etc. Wat mij betreft kon alleen deze scène in de film blijven. Dan was het al voldoende. De act van Joe Manganiello met frisdrank en chips mag ook niet afgekraakt worden. Deze was goed! Dit is gewoon waar Magic Mike voor staat.

Slechte acteurs (vb: Kevin Nash)

Channing Tatum is gewoon goed! En nee, dat zeg ik niet alleen om zijn killer body. Dat zeg ik op basis van zijn prestatie in zijn andere films: Step up, The Vow, Dear John, 21 Jump Street etc. Dat waren gewoon leuke films, waarin je Channing ook gewoon in volle glorie kon bewonderen. Dus waarom is het nu dan zo anders? Omdat hij nog minder kleren aan heeft dan normaal?

Oke, dus Channing kan ik begrijpen, maar waarom worden er dan acteurs zoals Kevin Nash (Tarzan, aaahhh) en Adam Rodriquez gecast voor deze film? Misschien neem ik het wel te serieus en moet ik er iets luchtiger over nadenken. Beide acteurs vond ik erg fout en dat paste eigenlijk wel bij hun rol, maar ze waren gewoon zo slecht. Ze kunnen niet acteren en in het geval van Kevin Nash, niet dansen. Een goed lichaam hebben ze wel. Telt dat dan alleen?

Anyway

Gebaseerd op mijn verhaal kun je dus concluderen dat ik de film op bepaalde gebieden niet geslaagd vond! Dat moest ik niet hardop in de bios zeggen. Er werd gewoon gegild in de zaal bij sommige scènes. Ik weet ook wel dat ik hoge verwachtingen stel aan deze film en misschien is dat niet helemaal terecht en realistisch. Deze film is super vaak bezocht. Uiteraard is de meerderheid van het publiek vrouw. Dat is niet zo gek. De acteurs zijn allen afgetraind en proberen de vrouwelijke behoeftes te vervullen. Het verhaal is dan bijzaak en niet het belangrijkste, zoals ik het wel vaak graag zie.

Mocht je deze film toch met eigen ogen willen zien, ga dan gerust naar de dichtstbijzijnde bioscoop. Magic Mike en zijn stripper collega’s zijn voorlopig nog in volle glorie (lees XXL) te bewonderen.

Over de auteur

Shalini, mede-oprichtster van hisorher.nl, oftewel Her is: gek op eten, films, social media, de betekenis van het leven en gezelligheid. Reizen ziet ze als haar luxe hobby. Bloggen is haar manier van het uitdrukken van de kleine dingen uit het dagelijks leven.